تقاضا برای صابون بچه گلیسیرینه فیروز ارزان قیمت به طور چشمگیری در میان توده ها افزایش یافت. شرکت ها شروع به توسعه و بازاریابی انواع محصولات جدید برای مصرف کنندگان کردند.
در سال 1879، P&G صابون Ivory را معرفی کرد، یکی از اولین صابون های توالت معطر در شرکت صابون B.J. Johnson ایالات متحده در میلواکی و سپس صابون Palmolive مبتنی بر روغن نخل و روغن زیتون خود را در سال 1898 معرفی کرد.
سورفکتانتهای موجود در صابون میکروبها را از پوست جدا میکنند و آب آنها را میشوید. صابون ارزان و در همه جا موجود است. این یک محصول مصرفی است که در هر خانواده در سراسر کشور یافت می شود.
این صابون پرفروش ترین صابون در جهان بود. شیمی صابون نیز شروع به تغییر کرد و راه را برای عصر مدرن هموار کرد. در P&G، دههها آزمایش آزمایشگاهی با روغن نارگیل و پالم وارداتی و سپس با روغن پنبه دانه تولید داخل، منجر به کشف چربیهای هیدروژنه در سال 1909 شد.
این چربیهای جامد و گیاهی با وابستگی کمتر صابون به محصولات جانبی حیوانی، انقلابی در صابون ایجاد کردند. کمبود چربی و روغن برای صابون در طول جنگ های جهانی اول و دوم همچنین منجر به کشف مواد شوینده مصنوعی به عنوان جایگزینی “برتر” برای صابون های لباسشویی بر پایه چربی، پاک کننده های خانگی و شامپوها شد.
صابون های تجاری امروزی، محصولات بسیار تخصصی و مهندسی شده آزمایشگاهی هستند. چربی های حیوانی سنتز شده و روغن ها و پایه های گیاهی با افزودنی های شیمیایی از جمله مرطوب کننده ها، نرم کننده ها، عوامل کف کننده، رنگ ها و رایحه ها ترکیب می شوند تا صابون ها را برای حواس جذاب تر کنند.
اما آنها نمیتوانند به طور کامل ترکیبات ناخوشایند آن، از جمله محتویات نفتی ژلهای دوش را بپوشانند. همانطور که تاریخچه P&G در سال 1947 مشاهده کرد صابون برای ما یک ماده بسیار معمولی است.